Vad ska jag göra…

… när jag blir stor. Stora frågan som jag har ställt mig sedan en tif tillbaka nu.

Svägerskan har börjat sin uska utbildning och är jätte taggad. Hon går i skolan två dagar i veckan just nu resten kan hon välja att plugga hemma eller där.

Själv skulle jag oxå vilja sitta vid bänken men här i lilla Gnesta så finns inte den möjligheten. Eller jo om jag väljer vården eller barn så får jag åka till Flen men det vill inte jag. Så jag tror jag får försöka med distans.

Funderar på att imorgon ta mig in till s-tälje för att kolla vad de har för datorer som skulle passa mitt pluggande.

Så nu undrar ni nog vad jag ska bli, jo jag ska bli…

Ekonomiassistent till att börja med.

OM, då vill säja OM med stora bokstäver Scania inte hittar något nytt åt mig nu. Men det tror jag inte.

Tänkte om jag tar studie ledigt från Scania och pluggar ett år så kanske det blir lättare för dem att hitta något nytt sedan.

Nä nu blev det en liten uppdatering.

Trevligt att ni titta in, men som jag alltid säger (med en glimt i ögat) roligare när ni går.

Puss på er

av veralt82

4 kommentarer på “Vad ska jag göra…

  1. Vad spännande!!! Men… vad gör en Ekonomiassistent? Vilken yrkesinriktning är det och vad för olika möjligheter till arbete? Så det fanns ingen möjlighet att plugga i Gnesta, var det inte komvux? Södertälje då? Det är ju iaf lite större och mera skolor..
    Ska bli kul att höra mer om utbildningen sen 🙂

    Grattis till klivet in i vuxenvärlden ♥️

    Gilla

Lämna en kommentar